Carve-out (izdvajanje) i dezinvestiranje
Maksimiziramo vrijednosti iz procesa izdvajanja i dezinvestiranja
Carve-out u automobilskoj industriji
Kako bi odgovorili na izazove koje postavljaju novi poslovni modeli i nove tehnologije, donositelji odluka u automobilskoj industriji sve više traže dalekosežne inicijative preusmjeravanja ili restrukturiranja, poput izdvajanja (carve-out) pojedinih poslovnih jedinica iliposlovnih segmenata..
Ciljano izdvajanje poslovne jedinice ili korporativnog entiteta često se vidi kao prilika za dotični subjekt da se u potpunosti transformira i osigura dugoročni uspjeh. No, ukoliko se žele ostvariti takvi ciljevi, samim procesom se mora pažljivo i učinkovito upravljati.
Što je carve-out?
Carve-out je proces izdvajanja, podjele ili prodaje određene poslovne jedinice, podružnice ili poslovnog segmenta od postojeće cjeline. Razlika od uobičajene prodaje ili dezinvestiranja leži u činjenici da subjekt koji se „izdvaja“ nije neovisan, već je u potpunosti ili djelomično integriran prije samog restrukturiranja.
Dva su glavna motiva carve-out-a:
Nakon što se to postigne, novoosnovani subjekt nudi brojne strateške mogućnosti, od IPO-a do prodaje drugim tvrtkama u automobilskoj industriji ili investitorima poput private equity fondova.
Za matičnu organizaciju ovaj potez pruža zanimljive mogućnosti za razvoj, posebno kroz povećanu kontrolu i nove mogućnosti za investiranje ili akvizicije. Prednosti se ogledaju i u dodatnim mogućnostima porezne optimizacije ili smanjenja troškova. Novoosnovanom poduzeću carve-out pruža daljnje mogućnosti kapitalizacije i omogućuju matičnom subjektu da ubrza strateško preusmjeravanje svojih osnovnih djelatnosti.
Kako bi se uspješno proveo taj složeni proces izdvajanja, potrebno je definirati jasan okvir i osnovne smjernice za transformaciju koje zahtijevaju pažljivu pripremu. Tri su ključne faze pripreme:
Svaka od navedenih faza je vrlo kompleksna i zahtjeva pomna razmatranja. Ako se ispravno izvrši, carve-out može biti atraktivna opcija za generiranje dugoročne dodane vrijednosti. No ako se ne izvrši kvalitetno, teško će se ostvariti bilo kakva dodana vrijednost, ili će ona u najboljem slučaju biti samo kratkoročna.
Ovaj je članak dio niza kratkih članaka o uspješnom rješavanju problema. Ostali članci su:
Ova web stranica koristi kolačiće.
Neki od ovih kolačića su potrebni, dok nam drugi pomažu u analizi prometa, oglašavanju i prilagodbi korisničkog iskustva za posjetitelja.
Više o kolačićima pročitajte u našoj Politici privatnosti.
Ova web stranica ne može pravilno funkcionirati bez ovih kolačića.
Analitički kolačići pomažu nam poboljšati našu web stranicu prikupljanjem podataka o njenoj upotrebi.